Zdrowie

Zdrowa aktywność fizyczna a odchudzanie

Aby odchudzanie było w pełni skuteczne, do zbilansowanego i zdrowego odżywiania trzeba oczywiście dołączyć aktywność fizyczną. Wzmocni ona cały organizm i pomoże w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Codzienny ruch i ćwiczenia

Zrzucenie zbędnych kilogramów to długofalowy proces i trzeba wziąć pod uwagę to, że efekty nie będą natychmiastowe. Szczególnie wtedy, gdy popełnia się pewne błędy związane z aktywnością fizyczną. Osoby ćwiczące raz, czy dwa razy w tygodniu uważają, że to dużo, szczególnie w porównaniu z ludźmi, którzy nie ćwiczą wcale. Oczywiście jest to prawda. Jednak, zapomina się wtedy, że organizm niejako się do tego przystosowuje. Błędem jest więc „nagrodzenie się” po treningu pizzą lub paczką ciastek. Bo będą to pokarmy, które organizm szybko zamieni w tłuszcz. Nie można także zapominać, że oprócz treningu reszta życia to tzw. tryb siedzący: za biurkiem, w samochodzie, przed TV. Tak więc, oprócz ustalonych treningów warto jest: zawsze wybierać schody zamiast windy lub spacerować rozmawiając przez telefon. Natomiast, ważną kwestią jeśli chodzi o same treningi jest rodzaj wykonywanych ćwiczeń. Nie można bowiem ciągle wykonywać jednego ich rodzaju. Po jakimś czasie trening kardio (bieżnia, orbitrek) stanie się nieskuteczny w spalaniu kalorii. Trzeba go stosować wymiennie z treningiem siłowym (podnoszeniem ciężarów), albo z treningiem interwałowym (gdzie intensywny wysiłek przeplata się z krótkimi przerwami). Dzięki temu przyspieszy się tempo metabolizmu i tłuszcz będzie spalany nie tylko w trakcie ćwiczeń, ale i później.

W trosce o organizm

Nie można zapomnieć o tym, że po treningu wieczornym należy coś zjeść. Nie jest tak, że zaprzepaści to włożony w ćwiczenia wysiłek, wręcz przeciwnie. Organizm ma potrzebę odbudowania zapasów glikogenu. Bez pożywienia sięgnie on do mięśni, co spowolni metabolizm. To skutek dokładnie odwrotny od zamierzonego. Dlatego też, godzinę po treningu należy zjeść posiłek zawierający przede wszystkim białka, ale także węglowodany (np. w formie owoców). W odchudzaniu należy także znaleźć złoty środek. Niskokaloryczna dieta i przeforsowanie ciała treningami, bez porządnego odpoczynku sprawi, że przestanie widzieć się efekty odchudzania. Do sprawnego funkcjonowania organizmu niezbędny jest 7-godzinny sen.

Napisz komentarz